Derfor skal du prioritere motion på arbejdspladsen

Har du egen virksomhed? Vil du gerne sikre dig, at dine medarbejdere har det godt på arbejdspladsen, og at de samtidig yder en virkelig god indsats? Så kan det være en idé at lægge motion ind som en fast del af programmet på arbejdspladsen.

Motion frigiver lykkehormoner i hjernen

Du kender det sikkert. Selv om det er hårdt at komme ud at løbe, føles det helt fantastisk bagefter. Det skyldes blandt andet, at motion frigiver lykkehormoner i hjernen. Det vil sige, at du faktisk kommer i en form for rustilstand, når du eksempelvis løber.

Vil du gerne have, at det er en behagelig oplevelse for dine medarbejdere at gå på arbejde, kan det derfor også godt betale sig at prioritere motion i virksomheden. På den måde kan du sikre dig, at dine ansatte vitterligt rider på en lykkerus, når de er på arbejde, og det vil naturligvis øge arbejdsglæden.

Bevægelse øger produktiviteten

Ud over at du med motion kan skabe en generel følelse af velvære på arbejdspladsen, gælder det også, at motion kan være med til at øge produktiviteten. Når dine ansatte får bevæget sig i løbet af dagen, kommer blodomløbet i gang, og det betyder endnu højere produktivitet.

Lav eksempelvis en regel på arbejdspladsen om, at alle medarbejdere skal rejse sig op og være aktiv i fem minutter ved hver hele time. På den måde får alle kroppen i gang, og det kan i høj grad være med til at betyde, at I alle er endnu mere effektive bagefter.

Sunde medarbejdere betyder færre sygedage

Når dine medarbejdere dyrker motion, bliver de sundere, og det betyder færre sygedage. Motion styrker immunforsvaret, og dermed vil de ansatte have lettere ved at holde diverse sygdomme og vira for døren, hvis de holder sig aktive.

At dine medarbejdere ikke bliver syge, er ikke blot rart for dem, men også for dig. Det er en enorm økonomisk fordel, at dine ansatte er i stand til at møde på arbejde hver eneste dag. Vil du gerne gøre noget godt for både din virksomhed og dine ansatte, er motion på arbejdspladsen derfor et godt sted at starte.