Når det er tid til at ommøblere kontoret, kan du med fordel købe møblerne brugt. Herigennem sparer du gode penge, da brugte møbler typisk er billigere end spritnye møbler. Derudover gør du noget godt for miljøet, da du blot genbruger tidligere møbler. Disse bliver derigennem brugt på ny i stedet for blot at ende på lossepladsen. Derudover giver det kontoret charme og personlighed gennem en indretning af genbrugsmøbler. Læs her mere om, hvordan du nemt kan købe brugte kontormøbler.
Diverse salgssider til gode priser
Internettet er et herligt sted, hvor du finder alt, hvad hjertet begærer. Du finder selvfølgelig også et hav af brugte møbler, som er sat til salg. Udnyt dette, og udforsk dine muligheder på diverse salgssteder. Den Blå Avis og Gul og Gratis er to yderst populære platforme. Det betyder, at siderne ofte bugner af forskellige former for kontormøbler – alle sammen til gode priser. Her er det selvfølgelig en fordel at købe møblerne hos en sælger, der befinder sig relativt tæt på virksomhedens adresse. På denne måde bruges mindst mulige penge på transport af møblet.
Forskellige internetshops med brugte møbler
Er du ikke til køb af kontormøbler hos en privatperson, findes der ligeledes andre internetsider. Faktisk findes der et hav af forskellige internetshops, der er specialiseret i at købe brugte kontormøbler. Af denne grund finder du typisk mange forskellige kontormøbler af god kvalitet, der også er ergonomiske. Dette er en stor fordel, da ergonomiske kontormøbler såsom hæve/sænkeborde og kontorstole er et must for de ansattes velvære. Du finder som regel også andre former for kontormøbler på disse sider såsom konference-, møde-, kantine- og loungemøbler.
Lej eller lease kontormøblerne
Et andet alternativ til at købe brugte kontormøbler er at leje eller lease dem. Princippet er det samme – du bruger aldeles mindre penge på at købe møblerne, samtidig med at du får gode møbler for pengene. Flere og flere forhandlere har nemlig gjort det muligt for virksomhedsejere at lease eller leje et udvalg af kontormøbler. Omkostningerne af møblerne fordeles over flere måneder, og derfor er virksomheden ikke afhængig af eventuelle lån i banken. Derudover er det nemmere for virksomheden at være opdateret på den nyeste teknologi, da rådighedsbeløbet netop bliver større.